Monday, November 25, 2013

モンシャウ村の素敵なカフェ(Schokoladen Cafe at Monschau)



西ヨーロッパに位置する、モンシャウ(Monschau)という小さな町へ旦那とドライブがてら立ち寄りました。フランクフルトから高速道路(アウトバーン)で約3時間ほどかかります。
(My husband and I drove to the town called Monschau, which is located in the west side of Germany. It took us about 3 hours to get there by traveling on the German autobahns.)



           

今日は、曇り時々雨なので外の気温はマイナス2度まで下がりました。町の散策をして、偶然立ち寄った小さなカフェがショコラーデン・カフェです。
(Today, the temperature fell to minus 2 degree celsius and it was really cloudy and rainy all day long. Then, after walking around the town, we stopped by a small cafe for a cup of coffee. It is called Schokoladen Cafe.)



ドイツ語の授業が始まり約四週間が経ちました。実践練習あるのみ!ということでドイツ語で注文してみました。(It has been 4 weeks since I started to learn German in school, so I tried to order the coffee in German.)



Nehmen wir zwei Kaffee mit Schokoladen? (チョコレート付のコーヒーを二つお願いします。)というと、OK!と優しいオーナーさんが返事をして、キッチンへ入って行きました。すぐに、写真のとおり可愛らしいコーヒーが出てきてビックリです。
(I said, "Can we have two coffee with chocolate?"... I guess I should say.. two cups of coffee next time.The owner of this cafe answered, "Ok!"and went back to the kitchen. Soon, we got surprised at the cuteness of the coffee and its cup.)

お勘定は、Zahlen bitte! (会計をお願いします。)というと、オーナーさんはお釣り用の財布を腰から出し始めました。Was kostet das? (いくらですか?)と聞くと、彼はSechs EUROと言いながら手書きの伝表を差し出しました。Zuzammen Ja? (2人とも一緒に会計だよね?)といわれ, Ja! Zuzammen (そう!一緒だよ!)と答える私。
(When leaving the cafe, I said "check please! "to the owner. Immediately, the owner started to take out his money purse from his big pocket. Then I also asked , how much is this?The owner said six Euro and showed his hand written  check to us.He asked, togather right? Then, I said yes, togather!)



会話はさすがに、まだまだ流暢ではないですよね。でも、私のドイツ語が通じた!という結果が得られたことが嬉しいです。旦那もドイツ語を勉強したいと言ってくれました。
(It is obvious that I was not speaking German fluently, but I could get the feeling of "yey! I can order a cup of coffee in German! ". My husband told me that he felt like studying German by seeing my little conversation in German.)




No comments:

Post a Comment