Thursday, September 19, 2013

フランクフルトに住んでいます。Ich wohne in Frankfurt ( I live in Frankfurt):::

おはようございます。現在、ドイツ生活5日目です。
Good Morning ! It has been 5 days since I arrived in Frankfurt, Germany

私が到着してからずっと雨が降っていたフランクフルトですが、今朝はお日様に恵まれています。
Unfortunately, it had been raining for a couple of days in Frankfurt, but this morning it turned to be such a beautiful day.

何と、ドイツに到着して2日間で引越しの荷物を全て片付けてしまったIBOなのです。笑
それが原因で時差ボケと寝不足の両方に苦しんだここ数日間でした。
 Guess what? I finished unpacking everything within two days! Then, I suffered both from the time difference and lack of sleep  for a while but I am truly happy to see our apartment very clean



到着した次の日に旦那が休みを取ってくれて、街中を案内してくれました。家から歩いて5分くらいの所に地下鉄の駅があり、運賃は片道でどこで降りても2.6ユーロです。
The day after my arrival, my husband took a day off to show me around the city. It takes about 5 minutes to get to the nearest subway station on foot. One way costs 2.6 Euro (no matter at which station you take off.


私は10月後半からゲーテ大学の語学学校(ドイツ語の勉強を)に行くので、1ヶ月の定期券(約80ユーロくらい)を買ってみようと思います。
I am starting to learn German at Goethe Institute from the end of October. I think I will purchase the monthly-subway pass for commuting.( It costs about 80 Euro or so).

部屋が綺麗になったところで、近所のスーパー周りをしながら町中の散策を始めました。醤油やワサビはドイツのスーパーにあるアジア系食品コーナーで揃います。ドイツ語がまだ分からないので、物を探すのに時間がかかります。
After cleaning up our apartment, I started to explore the neighborhood. Then, I found out that I could get soy-sause and wasabi at any supermaeket in Frankfurt. But I still don`t understand German, so it takes a long time for me to look for what I want. 

麺つゆ、みりん、焼き海苔、日本のマヨネーズなどはダウンタウンにあるアジア系スーパーに行かないと買えないみたいです。
All other Japanese ingredients are available only in the local Asian supermarket in the downtown area of Frankfurt.


私は、朝ごはんのコーンフレークに豆乳とバナナを加えたものを食べるので、昨日やっとナチュラルスーパーでSojaと書かれた豆乳を発見しました~!散策の成果ありですね。
As I eat a bowl of cereal with soymilk and some sliced banana for breakfast, I managed to find soy milk in the organic grocery store near our place.



ドイツに来たということで、ソーセージを食べてみたいと思っていました。屋台が家の近くになかったので、近所のスーパーで美味しそうなソーセージを買ってみました。
I've wanted to try some German sansages in Frankfurt. But I didn't find any street stall to try a sausage, so I bought some from the grocery store and cooked it by myself.



ドイツ人の方がどうやってソーセージを食べるのかは分かりませんでしたが、取り敢えず
白パンにはさんでアップルソーダと一緒に頂くことにしました。ガーリックと野菜の味がとっても美味しいソーセージでした。
(Although I had no idea how German people eat their sausages, I tried it with a plain white bread with some salad. It was really yummy! ) 



これから、どんな冒険が待っているのでしょうか!

(Today, my husband and his colleges will hold a welcoming party for me! I cannot wait to see what exciting things I incur from now on)  

No comments:

Post a Comment